...Så här gick det till...


Måndagen efter Fäviken skjutsdade honey mig till stugan, kände att jag ville träffa mina systrar och min broder med familj innan alla far åt olika håll :'(
Vi va ändå tvungen att åka till stan för å hämta katterna så Peppe tyckte att han lika gärna kunde skjutsa dit mig, och det tackar jag för (De va gulligt älskling) <3

När vi väl kom till stugan så började vi packa ur, Peppe ställde kattungarna på golvet och jag slängde sängkläder på sängen . Vi gick till bilen för att hämta mer grejer, jag minns riktigt inte vad jag bar in men Puma kom breve mig och innan jag ens hann tänka tanken så såg jag bara hennes huvud nere hos kattungarna. Jag tror att det var nackskinnet jag fick tag på, jag lyfte ut henne och sa strängt åt henne att gå därifrån (jag vet inte riktigt vad jag tänkte eller gjorde, jag va så chockad.) Men jag gick tillbaka till kattungarna för att kolla hur det var och då såg jag att den ena  låg och sprattlade, den ryckte med kroppen medans huvudet inte riktigt följde med...jag fick panik och sprang ut till Peppe med en stor klump i halsen....Jag minns inte riktigt vad jag sa men det var väl någonting i stil med att den ena kattungen låg och "krampade", Peppe gick in och hämtade ut lådan för att se i ljuset. Jag bara stog nere på gräset och visste inte vad jag skulle göra.
Peppe tog upp den i famnen och då kände jag direkt att den inte skulle klara sig, vilket slutade med att jag fick ännu mer panik och tårana började komma ner för min kind.
Peppe tog med sig den lille till mamma, pappa och Tessan medans jag satt och hostade/spydde blod på gräsmattan...usch det var inge kul alls...
Då kom Tessan ut och var också helt förstörd (stumpan min<3) hon kramade om mig och där stog vi, systrarna Eriksson med armarna om varandra och grät. Tessan va så söt, hon sa efter ett tag att hon hade stängt in Puma i "friggisen" för att hon visste att hon hatade att vara där :)
Diesel var jätte orolig och slickade på den och gav den en knuff, precis som att men hallå kom igen nu lilla vän kliv upp.
Nikita fick ta farväl och även syskonen, den somnade in i Peppes famn och nu ligger den breve Ricky och vilar i lugn och ro <3

Puma menade inget illa, hon skämdes det såg jag på henne...men det var så himla tråkigt att det hände.....

Så nu vet ni hela storyn.
Tänkte eftersom att det redan pratas så är det väl lika bra att jag talar om hur det gick till

Komentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0