På tiden

Ja nu kanske det var dags för en liten uppdate, eller? :)
Förra veckan var min kära syster hemma så jag försökte umgås med henne så mycket som möjligt, och lite tid spenderade vi ju faktiskt ihop. Vi drack te, va ute och gick, hälsade på Lina och va till Åre på en shoppingrunda och tog en liten fika också. Sen på fredan åkte jag, Peppe,Tessan, mamma, pappa och Tim till stugan för lite myspys.
Vi kom dit ganska sent eftersom att vi åkte via Östersund, Tim var trött så vi gjorde han redo för sängen nästan på en gång och han somnade väldigt fort den lilla sötnosen. Peppe och jag eldade och spelade lite kort i sängen men blev också väldigt trötta och somnade.
På lördan vaknade vi runt 9 halv tio, vi klev upp åt frukost och sen åkte vi på dollarstore och tittade lite (ja vi handlade lite också) :)
När vi kom hem åt vi lunch och sen kom Tone och Stina!
Stina och Tim började leka nästan på en gång, det finns inget sötare dom är så gulliga med varandra.
Vi lekte lite ute och sen gick vi in å ritade, åt middag och gjorde en Pumpa!
Sen blev det filmkik med massa mys och lördags godis
Runt 12 på söndan åkte Peppe till brunflo på match, Erika kom och hämtade Tone och Stina ca halv 2 och vi for direkt efter att dom hade åkt. Mamma och Pappa skulle skjutsa Tessan till stan för att hon skulle med bussen hem till Ume, jag och Tim passade på att hoppa av i Brunflo för att kolla på matchen. 
 


I veckan har jag haft fullt upp.
Jobbade och var barnvakt på måndan, jobbade och var på magnetröntgen på tisdan, jobbade, blev bjuden på middag och var på inredningsparty på onsdan, jobbade på torsdan och jobbade på fredan.

Det var super kul att vara barnvakt till Ella och Erik igen, va ett tag sen sist.
Erik hade mycke å visa och Ella tyckte att jag inte kunde nånting för att jag inte fick till micron, men dom är hur goa som helst. Synd bara att de va sån liten stund, man måste ju lägga dom på en gång:)
Men jag fick ju prata lite med Helen sen när hon kom hem och det var typ hur trevligt som helst, lite roliga idéer på gång ;)
Tisdan var väl inte lika rolig, tycker inte om sjukhus för fem öre!
Peppe och jag åkte halv 5 så att vi skulle vara inne i tid, dom kom på en gång och visade vägen och det var bara att byta om. Haha eller jo lite roligt va de, hon som kom å hämtade mig tog mig till ett "omklädningsrum" och sa att jag bara skulle ha trosor och strumor på mig allt de andra skulle av. Ja visst tänkte jag och letade efter en sån där ful rock men såg ingen, aja jag får väl täcka för de jag kan då tänkte jag och gav henne en konstig blick. Hon såg att jag tittade konstigt på henne och sa, finns det ingen rock där inne? Ne svarade jag å då skrattade hon och sa, vänta så ska jag hämta en. Hade det inte varit typiskt mig å gå ut därifrån utan den där rocken och hoppats på att ingen skulle se mig?! :D
Trodde jag skulle tuppa av där inne, hade så ont och då är det ju väldigt lätt å ligga still på en stenhård säng...inte...
Han fick hjälpa mig upp sen, jag tog mig ingenstans.
I onsdags va jag och Johanna på inredningsparty, hur mysigt som helst!
Jag köpte ett jätte fint glöggset och Johanna köpte en jätte fin lampa.
I går tog jag det bara lugnt och idag böjade det lugnt men slutade med nån grogg ;)

Nu är det sängen som lockar, natti natti


Komentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0