Bajskatt

I morse när jag vaknade så gick jag och kollade hur kallt det var ute eftersom att jag skulle ta min morgon promenad med Diesel, då stog termometern på -22 grader! Jag trodde det var nått fel på den så jag ringde till Peppe, inget svar, då ringde jag till mamma, inget svar och sist men inte minst så ringde jag till pappa och det var -22 grader!!:) Men det är så himla fint med all snö, klarblå himmel och solen som tittar fram.
Sån vinter vill jag ha, eller ja lite varmare kan det ju gärna få va :)
Så på våran morgonpromenad fick även kameran följa med, dock så var det lite kallt å ta kort i denna kyla + att jag skulle hålla i Diesel samtidigt så det blev inte så många tagna! :)

När vi kom hem så ville både Nikita och Roxy in, det är på tok för kallt för Nikita å vara ute nu. Hon tycker inte om kyla! :)  
Roxy ville bara ha mat så jag öste upp i koppen åt henne och då insåg jag att det luktade bajs, hon måste ha varit lös i magen för fy fan hur hon luktade och såg ut! Det var bara ett å göra, in i duschen med na..

Hon tyckte inte om det kan jag lova + att jag hade glömt shampoot så jag fick kuta och hämta det.
Haha jo hon tyckte om när jag kliade henne med duschmojen under hakan då la hon sig nästan :D
Sen blev det torkning och efter det låg hon inne i sovrummet och tvätta sig huuuur länge som helst!
Nu är hon jätte sur på mig, tittar inte ens på mig när jag ropar, å se så liten hon blev...Lillskruttan..

Här kommer dom få bilder jag lyckades ta på promenaden :)

Nu är det dags för att göra någon nytta
I morgon kommer sis, Jocke och Pumis hem till ljuvliga Jämtland:)


Komentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0