Måndag 31 augusti


I måndags hade vi match i Hammerdal, vi samlades på röjsmon klockan 4 och lämnade Järpen ca halv 5.
Självklart så lånade vi en buss av Järpens IF, vi tycker att det är roligare när flera kan åka tillsammans och speciellt med oss. Vi sjöng och pratade hela vägen. När vi kom fram hann vi bara ha en snabb uppvärmning och springa å kissa. Fotbollsplanen var värdelös men men vad gör man:)
Matchen började bra men sen tappade dom spelet och spelade inte alls så bra skulle man kunna säga, nog den sämsta matchen dom har spelat. Men trots det så vann vi med 3-2.
Domaren var inte heller den bästa, haha ett exempel: mitt i matchen blåser han och alla undrar "what vad blåste han för nu" det blev tyst ett tag sen säger han: fel av mig där då!  (haha nähä!!?) 
Sen var det fel kast hela tiden och hands men men... 
Efter matchen bestämde vi att vi skulle stanna kvar i Hammerdal och käka för det låg en kiosk alldeles i närheten så vi åkte dit och gick in för att beställa. Då säger en tjej: men Anna har du inte stängt av bilen? 
Det hade hon men glömt lyset bara så hon går tillbaka och stänger av samtidigt som några tjejer följer med för att hämta vattenflaskorna. Jag står och beställer 12 korv med strips och då kommer typ 5,6 tjejer in och skriker:
-VI KOMMER INTE HEM!!! 
- va, säger jag?
- JA VI KOMMER INTE HEM, ANNA HAR BRYTIT AV BILNYCKELN
Jag tittar ut och ser Anna gå runt bilen helt förstörd och det enda jag kan göra är att ASGARVA, Anna ser mig och börjar också ASGARVA, då tittar tjejerna på mig och säger:
- DET ÄR INGE KUL!!!! 
Jag svarar:
- det löser sig, ingen fara :) 
En av barnens pappa får prata med Peppe och går ut å tittar i bilen, även ett av barnensmamma, jag och Anna går in och tar hand om tjejerna och äter skrattar och tar lite kort. 
En av tjejerna tittar på mig och Anna och säger men hur ska vi göra nu och jag å Anna kan inget annat än att bara skratta, vad skulle vi göra? Hela grejen var bara så sjuk. 
Efter att vi har ätit klart går vi ut och försöker få tag på någon på Järpens IF men inget svar, vi tänkte bara kolla hur vi skulle göra och om det fans någon reservnyckel så att någon skulle kunna komma med den så vi kunde ta med bussen hem men men inget svar så vi bestämmer att vi tar sätet längst bak i våran buss till mamman som körde en annan minibuss för dom hade bara ett baksäte i deras så pappan (Sten) och mamman (Ann Charlotte) sätter sig och skruvar bort sätet medans jag och Anna har gympa pass med tjejerna :D 
Jag gör en kullerbytta och sträcker upp armarna då säger en av tjejerna:
- har du gått på gymnastik
- hahaha ja svarar jag, märks det? 
- ja svarar hon, det har jag också gjort
HAHAHA jag höll på att dö, jag är ju världens klumpigaste. Men det var kul :) 
Vi går och tittar hur det går för föräldrarna och sätter oss i "våran" buss och skrattar lite till, då tittar jag på tjejejerna och säger: 
- tänk på en sak tjejer, ni ska alltid vara positiva!! :) 
Vi hade iaf väldigt tur för det var 3 jätte trevliga tjejer som ägde kiosken och dom hörde ju när tjejerna kom in kutandes så dom frågade vad som hade hänt och jag berättade allt, sen frågade jag hur länge dom hade öppet och då var väl klockan runt 8, hon svarade halv 9 men vi brukar vara kvar till 9 för att städa så ni kan vara kvar om ni vill. Vi bestämmer att vi trycker in tjejerna så att dom kommer hem för det var viktigast åsså stannade jag och Anna kvar, föräldrarna ville inte riktigt lämna oss men vi sa att det var lugnt. Det var redan för många som skulle åka hem och man vet aldrig vad som är ute på vägarna så vi stannade kvar. Vi vinkade hem tjejerna och gick in i kiosken igen, då frågar en av ägarna om vi ville ha caffe, ja tack gärna svarade vi eftersom att vi vann och då blev dyngsura..tjejerna får ju hälla vatten på oss om dom vinner.... Där satt vi och väntade för att Lalla skulle åka från Östersund och hämta oss och sen skulle Jonte hämta oss i stan, hahaha vilken kväll!! :D
Iaf så frågade jag ju igen om dom ville gå hem och då skulle dom precis gå men dom sa att vi kunde vara kvar för att dom hade självlås på dörren, hur snällt är inte det då!!!?! Så där satt jag och Anna i våran ensamhet och skrattade, tjejerna skickade oroliga sms och kollade hur det gick för oss (dom är ju för goa) så jag och Anna ringde och sjöng:
♫♪ Vi har det bra, vi här inne på kiosken och vill gärna ha ett gott skratt!! ♫♪
Vi sjöng nämligen "vi har det bra, vi här bak i bilen och vill ej va' med om nå'n krock" på vägen till Hammerdal så vi gjorde bara om den lite :)
Dom skrattade och frågade vad vi gjorde och vart vi var :)
Lalla kom och vi lämnade 120 kronor som tack, jag frågade Lalla om hon hade nån penna så vi kunde skriva nått till dom men hon hade ingen så då säger Anna, skriv med Ketchup och det gjorde vi
Dom sa innan dom gick att dom inte ville ha nått när jag sa att vi skulle lämna nått, hon sa bara:
-Nej nej kom tillbaka nästa gång ni är i Hammerdal och säg hej!
Hahaha dom måste verkligen ha tyckt om oss!!!:D
Vi hade en sjukt rolig kväll iaf, man måste kanske ha varit med för att tycka det men jag och Anna har nog inte skrattat så mycket på jag vet inte hur länge!!!
vi var hemma runt halv 1, 1
Den matchen glömmer man inte så lätt! :D


Ikväll har vi match igen så vi får se hur det går, vi ska till Nälden this time :)
 


Komentarer
Postat av: Jessie

Men herregud vilken fotbollskväll! :) Eller vilken kväll överhuvudtaget! Ha ha! Det är ju bara ni som kan få till något sånt här ;)

Tur att det löste sig för er! Men hur fick ni hem bussen då?

Matilda är ju förresten min tremänning :) Visste inte att du var hennes tränare :)

2009-09-05 @ 12:53:16
URL: http://jasminek.blogg.se/
Postat av: Lentia

Haha ja men eller hur!!

Järpens IF fick åka och hämta den :D

Ne jag hade ju ingen aning om det framtills att vi åkte till Hammerdal för då frågar Matilda mig i bussen om jag kände hennes store bror Jonas Nilsson och då kom jag ju på det men VAAAA sa jag, är han din storebror?? Varför har du inte sagt det förrän nu!? :D Då tycker jag att ni får komma och kolla på nån match snart då? Vi har bara två kvar iof ;D

2009-09-06 @ 09:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0