TvåtusenTio*

Det nya året har börjat och det kan inte ha börjat bättre!

I Ondsgas kväll kom Björn och på nyårsafton kom Ronnie och Frida.
Vi började dagen med att umgås lite här hemma, pratade, kollade runt lite och förberedde efterrätten, sen åkte vi upp till Åre för att bowla, inte min starka sida kanske men barhäng däremot det är nått för mig det! ;D
Ne men det var kul, jag, Peppe, Björn, Anna, Tessan, Jocke, Ronnie och Frida var det, sen tog vi en sväng upp på byn för att Frida skulle få kika runt lite. Medans vi väntade på taxin tog vi oss några drinkar på Dahlboms, väl hemma började vi med maten så att den var klar och sen gjorde vi oss fina.
Till förrätt åt vi en toast med chevre ost, ruccola sallad, nån nöt jag inte mins vad den heter :) och honung, helt underbart!
Varmrätten blev fläskfile gryta med tzatziki, sallad och klyftpotatis.
Till efterrätt blev det baileys créme bruleé med hallon, så sjukt gott!!!

Vi hade bestämt innan att vi inte skulle åka nånstans utan bara vara hemma och mysfira och det gjorde vi, riktigt skönt faktiskt!
Vi spelade massa spel, pratade, åt gott och drack gott, kunde inte ha blivit bättre!!
Och på 12 slaget gick vi ut och kollade på lite smällare, drack skumpa och kramade varandra ett gott nytt år!
Sen gick vi in igen, åt efterrätt och spelade ännu mer spel. Jag tror att jag la mig runt 8, halv 9, men kul var det :)

Riktigt mysigt att Frida och Ronnie kom, man träffar dom ju inte så ofta! :(
Vi sov bort hela dagen igår skulla man kunna säga, halv 3 klev jag och Peppe upp och runt halv 4 väckte peppe Ronnie, Frida och Björn :)
Tessan och Jocke hade redan börjat sin resa mot Månkarbo då så dom fick man inte säga hejdå till men jag och Anna ska ju ändå upp till Umeå snart så då ses vi igen :)
Jag, Peppe, Björn, Ronnie och Frida tog en sväng till Copperhill för att Ronnie och Frida skulle få se hur det ser ut, tänkte även ta en frukost/lunch/middag där men fans inte mycket och välja på så det blev supper i Åre, helt okej  men dock dyrt.
När vi kom hem gjorde vi marängsviss och sen kollade vi på en film. Efter filmen for Ronnie och Frida hem så då blev det bara Peppe, jag och Björn kvar. 

Idag tog vi en sväng till ristafallet för att ta lite kort, har inte hunnit kolla om det blev nått bra än men det får bli lite senare. 
Jag älskar verkligen att fotografera, det är nått jag brinner för!
Ska bara beställa objektivet så blir det här super!

Ne nu blir det filmkik igen, bilder kommer inomkort.


Komentarer
Postat av: Storebror

Tjena, Brömstäkta calling, är ni ute på hal is i Röjsmohallen, här är det myggfritt och gôtt. Skål Järpen

2010-01-06 @ 00:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0